Regulamin
I. Informacje ogólne
- Serwis Dobro Pomaga należy do Fundacja Dobro Pomaga, ul. Drogowców 12, 05-600 Grójec, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Lublin-Wschód w Lublinie z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000985913, REGON: 522750790, NIP: 7972080332, zwanego dalej również jako Fundacja lub Usługodawca.
- Kontakt z Usługodawcą we wszelkich sprawach związanych z funkcjonowaniem Serwisu jest możliwy:
- na adres e-mail: fundacja@dobropomaga.pl,
- pod numer telefonu: +48 502 659 068 lub
- na adres do korespondencji: Fundacja Dobro Pomaga, ul. Drogowców 12, 05-600 Grójec.
- Udostępnienie funkcjonalności Serwisu jest usługą świadczoną drogą elektroniczną w rozumieniu ustawy z dnia z 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną, realizowaną przez Usługodawcę – Fundacja Dobro Pomaga na rzecz Użytkowników – Darczyńców i Potrzebujących. Świadczenie usług odbywa się na podstawie umowy zawieranej między Usługodawcą a Użytkownikiem poprzez akceptację Regulaminu i korzystanie z usług. Niniejszy Regulamin składa się na treść Umów zawieranych pomiędzy Usługodawcą a Użytkownikami.
- Niniejszy Regulamin stanowi regulamin świadczenia usług drogą elektroniczną w rozumieniu art. 8 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
- Umowa na podstawie niniejszego Regulaminu zawierana jest w języku polskim i podlega polskiemu prawu.
- Korzystanie z usług świadczonych za pośrednictwem Serwisu jest dobrowolne.
- Przed rozpoczęciem korzystania z Serwisu Użytkownika jest zobowiązany zapoznać się z niniejszym Regulaminem.
II. Słownik pojęć
- Użyte w Regulaminie definicje oznaczają:
- Regulamin – oznacza niniejszy Regulamin;
- Serwis – strona internetowa dobropomaga.pl, na której prowadzony jest Serwis Dobro Pomaga;
- Użytkownik – osoba korzystająca z usług świadczonych za pośrednictwem Serwisu;
- Potrzebujący – osoba fizyczna spełniająca warunki określone w Regulaminie, na której rzecz w Serwisie jest zamieszczana Zbiórka, w celu zbierania Darowizn na określony cel Zbiórki;
- Darczyńca – osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, a także osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, a posiadająca zdolność prawną, spełniająca warunki określone w Regulaminie, dokonująca, za pośrednictwem funkcjonalności dostępnych w Serwisie, darowizny na określony cel Zbiórki;
- Usługi – usługi i funkcjonalności dostępne w Serwisie, realizowane przez Usługodawcę na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie;
- Darowizna – kwota stanowiąca darowiznę w rozumieniu przepisów kodeksu cywilnego, wpłacana przez Użytkownika – Darczyńcę na rzecz Fundacji, celem wsparcia określonego Potrzebującego, dla którego jest organizowana zbiórka przy wykorzystaniu Usług świadczonych za pośrednictwem Serwisu;
- Zbiórka – akcja udostępniana w Serwisie przez Usługodawcę na rzecz Potrzebującego, polegająca na zbieraniu pieniędzy w postaci Darowizn na określony cel zawarty w opisie Zbiórki, zobrazowany dodatkowo materiałem filmowym;
- Konto – przestrzeń sieciowa Serwisu przeznaczona dla zarejestrowanego Użytkownika, dostępna po zalogowaniu, obejmująca informacje o Użytkowniku i jego aktywności w Serwisie, umożliwiająca Użytkownikowi korzystanie z niektórych funkcjonalności Serwisu;
- Rejestracja – jednorazowa czynność, polegająca na stworzeniu Konta Użytkownika w Serwisie;
- Logowanie – czynność polegająca na uzyskaniu przez Użytkownika dostępu do Konta w Serwisie;
- Hasło – ciąg znaków alfanumerycznych, konieczny dla zalogowania się na Konto Użytkownika, ustalany samodzielnie przez Użytkownika;
- Login – adres e-mail Użytkownika podany przez niego podczas Rejestracji, przy pomocy którego Użytkownik dokonuje Logowania na Konto;
- Newsletter – informacje o Usługodawcy oraz o prowadzonej przez Usługodawcę działalności, w szczególności informacje handlowe w rozumieniu ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, pochodzące od Usługodawcy, wysyłane Użytkownikowi przez Serwis, za zgodą Użytkownika, drogą elektroniczną na wskazany przez Użytkownika adres e-mail;
- KC – ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 roku Kodeks cywilny;
- ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną – ustawa z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną;
- RODO – Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Ogólne rozporządzenie o ochronie danych).
- Definicje w liczbie pojedynczej mają takie samo znaczenie w przypadku ich użycia w liczbie mnogiej, o ile co innego nie wynika z kontekstu.
III. Wymagania techniczne
- W celu prawidłowego korzystania z Serwisu Użytkownik powinien spełnić następujące wymagania techniczne:
- posiadać urządzenie umożliwiające korzystanie z sieci Internet oraz odtwarzanie obrazu i dźwięku, z zainstalowaną prawidłowo skonfigurowaną, zgodnie z zaleceniami producenta, przeglądarką internetową w aktualnej wersji, umożliwiającą odbieranie strony internetowej,
- posiadać dostęp do sieci Internet,
- posiadać adres poczty e-mail (w przypadku Użytkowników dokonujących Rejestracji w Serwisie).
- Usługodawca nie gwarantuje poprawnego wyświetlania oraz pełnej dostępności wszystkich funkcjonalności Serwisu na przeglądarkach w starszej wersjach niż aktualne.
- Dostępność Serwisu może być zależna od urządzenia, na którym Użytkownik uruchamia dostęp do strony internetowej, posiadanych przez Użytkownika pakietów transmisji danych, programów służących do korzystania z Internetu oraz do komunikacji elektronicznej. Usługodawca nie odpowiada za brak dostępności Serwisu oraz brak możliwości korzystania ze świadczonych przez Usługodawcę Usług wynikający z powyższych przyczyn.
- Usługodawca nie jest dostawcą Internetu ani dostawcą innych publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych w rozumieniu ustawy Prawo Telekomunikacyjne. Użytkownik powinien we własnym zakresie uzyskać dostęp do stanowiska komputerowego lub innego urządzenia końcowego, za pomocą którego możliwe jest korzystanie z funkcjonalności Serwisu.
IV. Pliki cookies
- W Serwisie wykorzystywane są pliki typu cookies, służące gromadzeniu informacji związanych z korzystaniem ze strony przez Użytkownika.
- Szczegółowe informacje na temat wykorzystywanych na Stronie plików cookies zawiera Polityka Prywatności.
V. Zakres usług świadczonych za pośrednictwem Serwisu
- Serwis umożliwia Użytkownikom korzystanie z następujących Usług świadczonych drogą elektroniczną:
- Rejestracja i Logowanie do Konta Użytkownika,
- dostęp do Konta Użytkownika w dowolnie przez siebie wybranym czasie,
- zarządzanie danymi osobowymi podanymi przy Rejestracji oraz w trakcie używania Konta,
- uzyskiwanie informacji o nowych Zbiórkach w Serwisie,
- przeglądanie nagrań video dotyczących Potrzebujących i prowadzonych na ich rzecz Zbiórek,
- dokonywanie Darowizn w ramach Zbiórek w Serwisie,
- zamawianie usługi Newsletter.
- Usługodawca zastrzega sobie prawo do przejściowego zaprzestania działania Serwisu ze względu np. na czynności konserwacyjne związane z modyfikacją usług Serwisu, awarie i konieczność ich usuwania. Przejściowe zaprzestanie działania Serwisu może być wywołane także przyczynami niezależnymi od Usługodawcy.
- Serwis działa 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, z wyłączeniem okresów awarii, przerw technicznych i prac konserwacyjnych. Ewentualne przerwy techniczne i prace konserwacyjne są prowadzone w miarę możliwości w godzinach nocnych.
- W celu zapewnienia bezpieczeństwa komunikacji, Usługodawca podejmuje środki techniczne i organizacyjne odpowiednie do stopnia zagrożenia bezpieczeństwa Serwisu.
VI. Prawa własności intelektualnej
- Jeżeli postanowienia Regulaminu nie stanowią inaczej, prawa do wszelkich treści udostępnianych w Serwisie, w szczególności: majątkowe i niemajątkowe prawa autorskie w rozumieniu ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych, licencje w zakresie majątkowych praw autorskich, znaki towarowe w rozumieniu ustawy prawo własności przemysłowej oraz inne prawa własności intelektualnej podlegające ochronie prawnej – przysługują (i) ich właścicielom, (ii) Usługodawcy lub (iii) podmiotom, z którymi Usługodawca zawarł stosowne umowy licencyjne.
- Powielanie treści, w tym wykorzystywanie umieszczonych w Serwisie tekstów, nagrań, obrazów lub zdjęć, jak również ich fragmentów bez zgody Usługodawcy jest niedozwolone.
- Materiały opublikowane w Serwisie mogą być kopiowane, przechowywane lub wykorzystywane wyłącznie w celu użytku osobistego (niekomercyjnego). Niedopuszczalne jest jakiekolwiek rozpowszechnianie skopiowanych materiałów, w tym zamieszczanie ich na innych stronach internetowych.
- Kopiowanie i wykorzystywanie w celach komercyjnych treści pochodzących z Serwisu wymaga zgody Usługodawcy, wyrażonej na piśmie pod rygorem nieważności. Przez wykorzystywanie komercyjne rozumie się przede wszystkim rozpowszechnianie w tym: publikowanie, dystrybuowanie, kopiowanie, modyfikowanie materiałów w całości lub w części.
VII. Zasady korzystania z Usług świadczonych w Serwisie
- Użytkownik korzystający z Serwisu zobowiązany jest w szczególności do:
- korzystania z Serwisu w sposób niezakłócający jego funkcjonowania, zgodnie z przepisami prawa oraz Regulaminem;
- korzystania z Serwisu w sposób nieuciążliwy dla pozostałych Użytkowników oraz dla Usługodawcy, z poszanowaniem ich dóbr osobistych i wszelkich przysługujących im praw;
- korzystania z treści zamieszczonych z Serwisie jedynie w zakresie własnego użytku – wykorzystywanie w innym zakresie treści zamieszczonych w Serwisie jest dopuszczalne wyłącznie na podstawie pisemnej zgody Usługodawcy lub właściciela tych treści;
- niepodejmowania działań które mogłyby zablokować, przeciążyć lub zakłócić należyte funkcjonowanie Serwisu, takich jak rozsyłanie lub umieszczanie w Serwisie niezamówionej informacji handlowej, reklam, wirusów lub złośliwego oprogramowania;
- niezamieszczania w Serwisie informacji o charakterze bezprawnym, w tym w szczególności treści naruszających prawa własności intelektualnej lub dobra osobiste przysługujące innym osobom, jak również treści o charakterze wulgarnym, obscenicznym, erotycznym, pornograficznym, obrażającym uczucia religijne, nawołującym do przemocy, szerzenia nienawiści, rasizmu lub ksenofobii;
- niepodejmowania czynności mających na celu wejście w posiadanie informacji nieprzeznaczonych dla Użytkownika lub dla niego niedozwolonych.
- Osoby korzystające z Usług oraz zawierające Umowę w imieniu innej osoby powinny posiadać w tym zakresie stosowne umocowanie. Akceptując Regulamin osoba, o której mowa w zdaniu poprzednim oświadcza, że posiada umocowanie do korzystania z Usług i/lub do zawarcia Umowy pochodzące od osoby, w imieniu której jest zawierana umowa.
- Usługodawca jest uprawniony do zweryfikowania okoliczności, o której mowa w ust. 2 powyżej poprzez zwrócenie się do Użytkownika o przekazanie stosownego umocowania. W przypadku braku umocowania, Usługodawca może odmówić realizacji Usług.
VIII. Rejestracja Konta w Serwisie
- Dokonując Rejestracji Użytkownik jest zobowiązany do podania prawdziwych i aktualnych danych, niewprowadzających w błąd oraz nienaruszających praw osób trzecich. Użytkownik ponosi wyłączną odpowiedzialność w przypadku podania danych niespełniających warunków określonych w poprzednim zdaniu.
- W celu zarejestrowania Konta w Serwisie Użytkownik jest zobowiązany:
- wypełnić elektroniczny formularz rejestracyjny, uzupełniając: imię, nazwisko, adres e-mail, hasło;
- zaakceptować treść Regulaminu;
- oświadczyć, że zapoznał się z Polityką prywatności;
- kliknąć przycisk „Zarejestruj Konto”.
- Podczas Rejestracji Użytkownik może wyrazić zgodę na otrzymywanie Newslettera. Udzielenie powyższej zgody jest fakultatywne i nie stanowi warunku dokonania Rejestracji.
- Z chwilą Rejestracji Konta Użytkownika dochodzi do zawarcia między stronami umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną w rozumieniu ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną. Umowa dotyczy możliwości korzystania z Usług świadczonych za pośrednictwem Serwisu, wskazanych w pkt V.1. Regulaminu i nie wiąże się z koniecznością dokonywania jakichkolwiek płatności. Umowa zawierana jest na czas nieoznaczony i może być w każdej chwili rozwiązana przez Użytkownika poprzez usunięcie Konta w sposób określony w pkt IX.1 Regulaminu.
- Użytkownik ponosi odpowiedzialność za treść danych podanych przez siebie przy Rejestracji oraz w przypadku późniejszych zmian tych danych, jak również za ewentualne naruszenie praw osób trzecich w związku z wprowadzonymi danymi.
IX. Usunięcie Konta Użytkownika
- Użytkownik może w każdej chwili i z dowolnej przyczyny usunąć Konto w Serwisie wysyłając wiadomość e-mail na adres Usługodawcy fundacja@dobropomaga.pl.
- W związku z usunięciem Konta w Serwisie Użytkownik jest informowany przez Usługodawcę, że usunięcie Konta będzie wiązało się z utratą dostępu do historii Konta, w tym wykonanych Darowizn.
- Skasowanie Konta nie pozbawia Użytkownika możliwości składania reklamacji, ani nie powoduje automatycznego usunięcia Użytkownika z listy subskrybentów Newslettera.
- W przypadku naruszania przez Użytkownika Regulaminu, Usługodawca może udzielić Użytkownikowi upomnienia, wysyłając wiadomość na adres e-mail Użytkownika zawierającą informację o rodzaju naruszenia oraz możliwych dalszych konsekwencjach naruszania Regulaminu.
- Jeżeli Użytkownik, pomimo upomnienia w trybie określonym w ust. 4 powyżej, nadal narusza postanowienia Regulaminu, Usługodawca może wypowiedzieć Użytkownikowi umowę o świadczenie usług drogą elektroniczną. Wypowiedzenie umowy następuje z zachowaniem 30-dniowego okresu wypowiedzenia. Po zakończeniu okresu wypowiedzenia Usługodawca usunie konto Użytkownika z Serwisu.
- Usunięcie Konta Użytkownika jest równoznaczne z rozwiązaniem umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną.
- Usługodawca poinformuje Użytkownika z odpowiednim wyprzedzeniem o planowanym zakończeniu świadczenia Usług w Serwisie. Umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną ulegają rozwiązaniu najpóźniej z chwilą zakończenia działania Serwisu.
X. Logowanie
- Logowanie na Konto Użytkownika następuje z wykorzystaniem Loginu oraz Hasła podanego przez Użytkownika w trakcie Rejestracji.
- Po zalogowaniu na Konto Użytkownik może w każdej chwili zmienić swoje Hasło oraz inne dane podane przy Rejestracji, korzystając z zakładki Konto.
- Użytkownik jest zobowiązany utrzymywać Hasło w poufności oraz chronić Hasło przed nieuprawnionym dostępem osób trzecich.
- Użytkownik może logować się na swoje Konto również za pośrednictwem swojego profilu w portalu Facebook, konta Google lub Apple.
XI. Dokonywanie zgłoszeń przez Potrzebujących, weryfikacja zgłoszeń, zawarcie umowy o organizację Zbiórki
- Potrzebujący, który chciałby skorzystać z możliwości zorganizowania na jego rzecz za pośrednictwem Serwisu Zbiórki jest zobowiązany przesłać swoje zgłoszenie na adres e-mail Usługodawcy fundacja@dobropomaga.pl lub skontaktować się z Usługodawcą telefonicznie pod nr telefonu +48 502 659 068 oraz podać swój adres e-mail, na który Usługodawca prześle dalsze instrukcje postępowania.
- W odpowiedzi na otrzymane zgłoszenie, o którym mowa w ust. 1 powyżej, Usługodawca prześle Potrzebującemu instrukcję potwierdzenia zgłoszenia. W celu potwierdzenia zgłoszenia Potrzebujący powinien przesłać do Usługodawcy:
- swoje dane osobowe: imię, nazwisko Użytkownika oraz Potrzebującego (jeśli Potrzebujący jest inną osobą niż Użytkownik), dane adresowe, nr telefonu, adres e-mail,
- opis swojej sytuacji zdrowotnej, osobistej, rodzinnej, która ma zostać opublikowana za pośrednictwem Serwisu,
- oświadczenie o zapoznaniu się z Regulaminem oraz jego akceptację,
- potwierdzenie zapoznania się z Polityką prywatności oraz zgodę na przetwarzanie danych osobowych dla celów związanych z weryfikacją zgłoszenia,
- potwierdzenie zapoznania się z Pouczeniem o prawie do odstąpienia od umowy,
- wyrazić zgodę na przystąpienie do realizacji umowy o organizację Zbiórki przed upływem 14-dniowego terminu na odstąpienie od umowy.
- Po otrzymaniu zgłoszenia Usługodawca weryfikuje treść zgłoszenia. W ramach weryfikacji zgłoszenia Usługodawca zwróci się do Potrzebującego o udostępnienie dodatkowych informacji lub dokumentów, w celu potwierdzenia prawdziwości treści wskazanych w zgłoszeniu. Usługodawca może zwrócić się o udostępnienie pełnomocnictwa do działania w imieniu innej osoby.
- Publikacja Zbiórki na rzecz Potrzebującego jest możliwa wyłącznie po dokonaniu pozytywnej weryfikacji, o której mowa w ust. 3 powyżej. Weryfikacja dokonywana przez Usługodawcę ma charakter oceny i może być dokonywana przy wykorzystaniu wybranych przez Usługodawcę kryteriów.
- Usługodawca dokonuje weryfikacji zgłoszeń w kolejności ich wpływu. Usługodawca może odmówić ogłoszenia Zbiórki bez podania przyczyny.
- Usługodawca poinformuje Potrzebującego o wynikach weryfikacji. Po dokonaniu pozytywnej weryfikacji Potrzebującego strony ustalają warunki i termin realizacji nagrania video oraz orientacyjny termin publikacji Zbiórki. Z chwilą ustalenia powyższych warunków dochodzi do zawarcia przez strony umowy o organizację Zbiórki.
- Umowa o organizację Zbiórki obejmuje w szczególności:
- opracowanie opisu sytuacji Potrzebującego,
- wykonanie nagrania video dotyczącego Potrzebującego,
- zamieszczenie w Serwisie na ustalony przez strony okres Zbiórki zawierającej opis sytuacji Potrzebującego oraz nagranie video,
- udostępnianie informacji o prowadzonej zbiórce w sieci Internet, w tym w mediach społecznościowych Usługodawcy,
- udostępnienie platformy umożliwiającej pozyskiwanie Darowizn w związku z prowadzoną Zbiórką.
- W przypadku przekazania przez Potrzebującego Usługodawcy za pośrednictwem Serwisu lub poza Serwisem jakichkolwiek materiałów Potrzebujący udziela Usługodawcy nieodpłatnej, niewyłącznej i nieograniczonej czasowo licencji, wraz z prawem do udzielenia dalszych licencji, na korzystanie z tych materiałów i ich rozpowszechnienie. Licencja obejmuje wszelkie materiały utrwalone w dowolnej formie i na dowolnych nośnikach, w tym papierowych i elektronicznych, jak również udostępniane w sieci Internet. Potrzebujący udziela Usługodawcy zezwolenia także na korzystanie i rozporządzanie opracowaniami materiałów, o których mowa wyżej, w celach związanych z organizacją Zbiórki na rzecz Potrzebującego.
- Akceptując niniejszy Regulamin Potrzebujący wyraża zgodę na przetwarzanie jego danych osobowych za pośrednictwem Serwisu (w tym na publiczne udostępnianie za pośrednictwem sieci Internet) oraz na rozpowszechnianie wizerunku Potrzebującego w Serwisie w związku z organizowaną Zbiórką.
- Akceptując niniejszy Regulamin Potrzebujący wyraża zgodę na pobieranie przez Fundację 5% kwoty Darowizn dokonanych w ramach Zbiórki za pośrednictwem Serwisu. Przedmiotowa kwota jest przeznaczana na pokrycie kosztów Fundacji związanych z prowadzeniem Zbiórki, a także na realizację celów statutowych Fundacji, co Potrzebujący przyjmuje do wiadomości i akceptuje.
- Użytkownik dokonujący zgłoszenia Zbiórki w imieniu osoby trzeciej za pośrednictwem Serwisu jest zobowiązany posiadać zgodę tej osoby na udostępnienie jej danych osobowych oraz zgodę na rozpowszechnianie wizerunku w Serwisie. W przypadku nieposiadania przez tę osobę pełnej zgodności do czynności prawnych, zgoda powinna zostać udzielona przez przedstawiciela ustawowego lub prawnego opiekuna tej osoby.
- Potrzebujący jest zobowiązany do informowania Usługodawcy o wszelkich zmianach danych zamieszczonych w zgłoszeniu, w tym w szczególności danych adresowych oraz danych dotyczących sytuacji Potrzebującego uzasadniającej organizację Zbiórki. Informacje, o których mowa w poprzednim zdaniu powinny zostać przekazane niezwłocznie po zaistnieniu zmiany.
- Kwoty zebrane z Darowizn w ramach Zbiórki za pośrednictwem Serwisu są przekazywane przez Fundację Potrzebującemu pod warunkiem zebrania całości kwoty Zbiórki wskazanej w Serwisie. Środki zebrane w ramach Zbiórki są przekazywane Potrzebującemu na wskazany przez niego i zweryfikowany przez Fundację rachunek bankowy.
- W przypadku, gdy w trakcie Zbiórki okaże się, że cel Zbiórki nie może zostać zrealizowany (np. z powodu zmiany sytuacji zdrowotnej Potrzebującego lub upływu czasu, na który Zbiórka została zaplanowana), Strony mogą ustalić inny cel Zbiórki i dokonać zmiany treści informacji o Zbiórce w Serwisie. W przypadku, gdy ustalenie innego celu nie jest możliwe, Usługodawca może:
- Wstrzymać przekazywanie Darowizn w ramach Zbiórki,
- przeznaczyć zgromadzone środki z Darowizn, w całości lub w części, na cel innej Zbiórki, co Potrzebujący przyjmuje do wiadomości i akceptuje. Potrzebujący dokonuje wyboru innej Zbiórki, na cel której zostanie przelana kwota Darowizn.
- Potrzebujący zobowiązuje się do:
- współpracy w dobrej wierze z Usługodawcą podczas wykonywania Umowy, w tym w trakcie przygotowywania nagrania video;
- udzielania informacji zgodnie ze swoją najlepszą wiedzą.
- Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za nieprawdziwe informacje zawarte w opisie Zbiórki lub w nagraniu video, które zostały zamieszczone na skutek zatajenia lub podania nieprawdziwych informacji przez Potrzebującego, chyba że jest to wynikiem zawinionego działania Usługodawcy lub osób, za które Usługodawca odpowiada.
- Darowizny otrzymane w ramach Zbiórki Potrzebujący jest zobowiązany przeznaczyć na cel Zbiórki. Potrzebujący ponosi odpowiedzialność prawną w przypadku przeznaczenia uzyskanej Darowizny na inny cel niż na cel Zbiórki. Po zakończeniu Zbiórki i przekazaniu Potrzebującemu zebranych środków Potrzebujący jest zobowiązany przekazać Usługodawcy informację dotyczącą sposobu wydatkowania środków pochodzących ze Zbiórki oraz potwierdzić odpowiednimi dowodami zgodność wydatkowania środków z celem Zbiórki. Usługodawca może zwracać się do Potrzebującego o dodatkowe informacje związane z wydatkowaniem przedmiotowych środków.
- Potrzebujący jest zobowiązany we własnym zakresie dopełnić wszelkich ewentualnych formalności podatkowych związanych z Darowiznami otrzymanymi w ramach Zbiórki.
XII. Odstąpienie od umowy o organizację Zbiórki
- Potrzebujący, który zawarł umowę o organizację Zbiórki (umowę na odległość) może w terminie 14 dni odstąpić od umowy bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z zastrzeżeniem postanowień poniższych, zwłaszcza ust. 8-12 poniżej.
- Uprawnienie do odstąpienia od umowy może zostać zrealizowane poprzez przesłanie oświadczenia o odstąpieniu na adres do korespondencji lub na adres poczty elektronicznej Usługodawcy wskazane w pkt I.2 Regulaminu. Oświadczenie o odstąpieniu można złożyć na formularzu, którego wzór stanowi Załącznik nr 1 do Regulaminu. Korzystanie z formularza nie jest obowiązkowe.
- Termin na złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy o organizację Zbiórki rozpoczyna się w dniu, w którym umowa została zawarta zgodnie z pkt XI.4. Regulaminu. Do zachowania terminu na odstąpienie od Umowy wystarczy, że przed jego upływem Potrzebujący wyśle oświadczenie o odstąpieniu na adres e-mail Usługodawcy lub nada oświadczenie przesyłką poleconą w placówce pocztowej na adres wskazany w pkt I.1 Regulaminu.
- O prawie do odstąpienia Potrzebujący zostaje poinformowany w chwili zawarcia Umowy poprzez przedłożenie pouczenia o prawie odstąpienia od Umowy (Załącznik nr 2 do Regulaminu).
- Z zastrzeżeniem ust. 7 poniżej, prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje Potrzebującemu w odniesieniu do umów o organizację Zbiórki, jeśli Usługodawca wykonał usługi objęte umową za wyraźną zgodą Potrzebującego przed upływem terminu do odstąpienia od umowy. Usługodawca informuje Potrzebującego, że za jego wyraźną zgodą, po wykonaniu usług objętych umową przed upływem terminu do odstąpienia od umowy, Potrzebujący traci prawo do odstąpienia od umowy.
- Potrzebujący wyraża zgodę, o której mowa w ust. 5 powyżej poprzez zaznaczenie odpowiedniej opcji podczas dokonywania zgłoszenia. Niewyrażenie zgody, o której mowa w poprzednim zdaniu, może skutkować wstrzymaniem wykonania umowy do czasu upływu 14 dniowego terminu na odstąpienie od umowy zawartej na odległość.
- Potrzebujący może odstąpić od umowy o organizację Zbiórki po upływie 14 dni od dnia jej zawarcia, jednak jest zobowiązany zwrócić Usługodawcy poniesione przez Usługodawcę i udokumentowane bezpośrednie koszty wykonania umowy. Usługodawca niezwłocznie po otrzymaniu oświadczenia o odstąpieniu poinformuje Potrzebującego o wysokości poniesionych do chwili otrzymania oświadczenia kosztów. Jeżeli po otrzymaniu informacji o poniesionych kosztach Potrzebujący podtrzymuje oświadczenie o odstąpieniu, umowa ulega rozwiązaniu.
- W chwili odstąpienia od umowy wygasają powiązane z nią umowy dodatkowe zawarte przez Potrzebującego, jeżeli na ich podstawie świadczenie jest realizowane przez Usługodawcę lub osobę trzecią na podstawie porozumienia z Usługodawcą. Usługodawca nie ponosi kosztów związanych z wygaśnięciem tych umów, z wyjątkiem kosztów określonych powyżej. Jeżeli umowa dodatkowa została zawarta z osobą trzecią, Usługodawca poinformuje tę osobę o odstąpieniu przez Potrzebującego od umowy.
XIII. Informacje o Zbiórkach
- Informacje o Potrzebujących i organizowanych na ich rzecz Zbiórkach są publikowane w Serwisie poprzez zamieszczenie nagrań video zawierających m.in. przybliżenie postaci Potrzebującego, opis problemu, z jakim styka się Potrzebujący, cel i kwotę Zbiórki.
- Wszystkie Zbiórki aktualnie prowadzone za pośrednictwem Serwisu są dostępne na podstronie „Potrzebujący”. Użytkownik może przeglądać nagrania video poszczególnych Zbiórek w ramach określonych w Serwisie kategorii (sekcji) będącej podstroną Serwisu, w szczególności „Pilne”, „Najbliżej celu”, „Ostatni dzwonek”, „Najpopularniejsze”, „Najnowsze”, „Sukcesy”. O umieszczeniu Zbiórki w sekcji „Pilne” decyduje Usługodawca.
- Usługodawca może wstrzymać publikację Zbiórki w Serwisie, a także wstrzymać możliwość dokonywania Darowizn w ramach Zbiórki w przypadku, gdy:
- zostanie ujawnione, że informacje przekazane przez Potrzebującego na etapie poprzedzającym zawarcie umowy o organizację Zbiórki lub na etapie realizacji umowy okazały się nieprawdziwe, w szczególności jeśli okażą się nieprawdziwe informacje dotyczące choroby czy sytuacji osobistej Potrzebującego uzasadniające organizację Zbiórki,
- z przyczyn nieleżących po stronie Usługodawcy dalsze prowadzenie Zbiórki może niekorzystnie wpływać na renomę Usługodawcy,
- konieczność wstrzymania publikacji Zbiórki lub wstrzymania możliwości dokonywania Darowizn wynika z przepisów obowiązującego prawa.
- Wpłaty dokonane przez Darczyńców w ramach Zbiórek nie podlegają zwrotowi.
XIV. Dokonywanie Darowizn
- W celu dokonania Darowizny Darczyńca powinien:
- Wybrać określoną Zbiórkę i kliknąć w aktywny obszar Zbiórki – po kliknięciu na konkretną Zbiórkę Darczyńca może obejrzeć nagranie video, o którym mowa w ust. 1 powyżej;
- Kliknąć link pod Zbiórką „Wybierz kwotę i wesprzyj teraz”;
- wybrać kwotę Darowizny spośród zaproponowanych w Serwisie kwot (50 zł lub 100 zł) lub wpisać w pustym polu w oknie „Dowolna kwota” wskazaną przez siebie kwotę;
- zalogować się w Serwisie (jeśli Darczyńca wcześniej nie był zalogowany) lub wpisać swoje dane osobowe (jeśli Darczyńca zamierza dokonać wpłaty bez logowania), tj. imię, nazwisko, adres e-mail;
- dokonać wyboru sposobu płatności spośród oferowanych w Serwisie wskazanych w ust. 7 poniżej;
- potwierdzić zapoznanie się z Regulaminem oraz zaakceptować jego treść,
- potwierdzić zapoznanie się w Polityką Prywatności i wyrazić zgodę na przetwarzanie danych osobowych dla potrzeb związanych z organizacją płatności,
- kliknąć link „Wpłać teraz”, aby przejść do serwisu płatności i dokonać wpłaty.
- W oknie dotyczącym danych osobowych Darczyńca może wyrazić zgodę na otrzymywanie:
- aktualizacji postępów Zbiórki w ramach, której Darczyńca dokonał wpłaty;
- Newslettera.
- Akceptując niniejszy Regulamin Darczyńca wyraża zgodę na:
- pobieranie przez Usługodawcę z każdej wpłaty w ramach Serwisu prowizji w wysokości 5 % od kwoty Darowizny. Przedmiotowe środki są potrącane z kwoty Darowizny i przekazane Usługodawcy przez Serwis Płatniczy na cele opisane w pkt XI.10,
- zmianę celu Darowizny, tj. przekazanie wpłaconej przez Darczyńcę Darowizny na cel innej Zbiórki prowadzonej w ramach Serwisu, w przypadkach określonych w pkt XI.14. i XIII.3 Regulaminu.
- Płatności w Serwisie mogą być dokonywane za pośrednictwem następujących Serwisów Płatniczych:
- Przelewy24 zgodnie z regulaminem serwisu dostępnym na stronie https://www.przelewy24.pl/regulamin
- Umowa Darowizny między Darczyńcą a Fundacją zostaje zawarta w chwili dokonania płatności, po uprzednim dopełnieniu formalności wskazanych w ust. 1 powyżej.
- Po dokonaniu Darowizny wskazany adres e-mail Darczyńcy zostaje przesłana wiadomość zawierająca potwierdzenie dokonanej płatności oraz treść Regulaminu zapisanego w postaci PDF.
- Po zebraniu całej ustalonej kwoty w ramach Zbiórki, Darowizny są przekazywane za pośrednictwem Serwisu Płatniczego bezpośrednio na rachunek Potrzebujących, po potrąceniu przez Fundację kwoty, o której mowa w ust. 3 pkt 1 powyżej.
- Rozliczenia transakcji związanych z przekazywaniem Darowizn przeprowadzane są za pośrednictwem centrum rozliczeniowego Serwisu pośrednictwa finansowego.
- Łączna kwota Darowizn dokonanych przez Darczyńców w ramach danej Zbiórki jest widoczna w Serwisie, przy czym kwota ta jest kwotą orientacyjną i może się różnić od łącznej kwoty rzeczywiście przekazanych Darowizn, w szczególności ze względu na możliwe opóźnienia w działaniu systemu bankowego.
XV. Reklamacje
- Użytkownikowi przysługuje prawo do złożenia reklamacji w przypadku:
- nieprawidłowego funkcjonowania Serwisu,
- nieprawidłowości w zakresie świadczenia przez Usługodawcę Usług za pośrednictwem Serwisu.
- Użytkownik może wnieść reklamację:
- Drogą elektroniczną na adres e-mail Usługodawcy fundacja@dobropomaga.pl wpisując w tytule wiadomości „reklamacja”,
- w formie pisemnej na adres:
Portal Dobro Pomaga
Fundacja Dobro Pomaga,
ul. Drogowców 12, 05-600 Grójec
- Usługodawca rozpatruje reklamacje w terminie 14 dni od dnia zgłoszenia.
- Usługodawca informuje Użytkownika o sposobie rozpatrzenia reklamacji poprzez przesłanie wiadomości:
- na adres e-mail wskazany przez Użytkownika lub (w przypadku niewskazania adresu e-mail właściwego do korespondencji w sprawie reklamacji) na adres e-mail, z którego została wysłana reklamacja,
- na adres wskazany w piśmie Użytkownika – w przypadku, gdy reklamacja została wniesiona w formie pisemnej.
- Reklamacje dotyczące świadczenia usług drogą elektroniczną przez podmioty trzecie (w tym podmioty dostarczające systemy płatności elektronicznych) powinny być wnoszone bezpośrednio do tych podmiotów. Podmioty, o których mowa w zdaniu poprzednim rozpatrują reklamacje we własnym zakresie, zgodnie z regulaminami świadczenia usług przez te podmioty.
XVI. Dane osobowe
- Administratorem danych osobowych Użytkowników jest Usługodawca.
- Szczegółowe Informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych, które zgodnie z RODO jest zobowiązany podać administrator danych osobowych, znajdują się w Polityce Prywatności dostępnej pod linkiem https://dobropomaga.pl/polityka-prywatnosci/
XVII. Poufność
- Usługodawca zobowiązuje się do zachowania poufności danych uzyskanych od Potrzebującego w celu analizy zgłoszenia, stworzenia nagrania video oraz zamieszczenia Zbiórki w Serwisie, a także do zachowania poufności informacji związanych z pozostałymi Użytkownikami, uzyskanych w związku z wykonywaniem lub przy okazji wykonywania Usług za pośrednictwem Serwisu.
- Obowiązek wskazany w ust. 1 powyżej nie ma zastosowania do przypadków, w odniesieniu do których przepisy obowiązującego prawa wymagać będą udostępnienia lub ujawnienia osobom trzecim informacji i osoby te zażądają od Usługodawcy ich przekazania. Usługodawca niezwłocznie poinformuje Użytkownika o zgłoszeniu powyższego żądania, chyba że przekazanie takiej informacji jest zabronione na podstawie obowiązujących przepisów prawa lub decyzji organu żądającego udostępnienia.
XVIII. Postanowienia przejściowe i końcowe
- W sprawach nieuregulowanych w Regulaminie stosuje się przepisy prawa obowiązującego na terytorium Polski, w tym prawa Unii Europejskiej.
- Żadne z postanowień Regulaminu nie ogranicza uprawnień Użytkownika, jakie przysługują mu na podstawie przepisów obowiązującego prawa na terytorium Polski. W przypadku stwierdzenia istnienia postanowienia o takim charakterze, zastosowanie znajdują przepisy obowiązującego prawa.
- Usługodawca nie jest związany żadnym kodeksem dobrych praktyk, o którym mowa w art. 2 pkt 5 ustawy z dnia 23 sierpnia 2007 r. o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym.
- Na podstawie art. 6 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, Usługodawca poinformuje Użytkownika na jego żądanie, w formie przez niego wybranej, o szczególnych zagrożeniach związanych z korzystaniem z jakichkolwiek usług świadczonych drogą elektroniczną.
- Aktualny Regulamin jest nieodpłatnie udostępniany na stronie Serwisu, w sposób, który umożliwia pozyskanie, odtwarzanie i utrwalanie jego treści.
- Regulamin wchodzi w życie z dniem 12.07.2022 roku.
- Usługodawca jest uprawniony do zmiany Regulaminu w następujących przypadkach:
- zmiany obowiązujących przepisów prawa, mających bezpośredni wpływ na treść Regulaminu,
- nałożenia na Usługodawcę określonych obowiązków przez organy państwowe,
- podjęcia przez Usługodawcę działań mających na celu usprawnienie działania Serwisu oraz świadczonych za jego pośrednictwem Usług, wprowadzenia zmian technicznych lub funkcjonalnych,
- rozpoczęcia realizacji przez Usługodawcę nowych Usług,
- podjęcia działań mających na celu poprawę ochrony prywatności Użytkowników,
- dokonania zmian w Polityce prywatności,
- gdy jest to konieczne w celu zapobiegania nadużyciom lub ze względów bezpieczeństwa.
- Zmiana Regulaminu odnosi skutek z upływem terminu wskazanego przez Usługodawcę, nie wcześniej niż w terminie 14 dni od dnia powiadomienia Użytkownika o zmianie oraz udostępnienia Użytkownikom treści zmienionego regulaminu poprzez publikację w Serwisie oraz poprzez przesłanie zmienionego Regulaminu na adres e-mail zarejestrowanego Użytkownika.
- Usługodawca może wprowadzić zmianę Regulaminu w trybie natychmiastowym, bez zachowania ww. terminu w przypadku, gdy:
- jest to wymagane na mocy obowiązujących przepisów prawa lub decyzji właściwego organu państwowego,
- zmiana jest niezbędna w celu zapewnienia bezpieczeństwa Użytkowników oraz przekazanych przez nich danych.
- Usługodawca zastrzega sobie prawo do zmian adresów e-mail lub adresów do korespondencji podanych w Regulaminie. Zmiany, o których mowa w zdaniu poprzednim nie stanowią zmiany Regulaminu.
Załączniki:
Załącznik nr 1 – Wzór oświadczenia o odstąpieniu od umowy o organizację Zbiórki
Załącznik nr 2 – Pouczenie o prawie odstąpienia od umowy o organizację Zbiórki